سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

گل تقدیم شمازندگینامه‌ی شهید صاحبعلی جعفرزادهگل تقدیم شما


بسم الله الرحمن الرحیم

در هشتمین روز مهرماه پاییز سال 1305 هجری شمسی از پدری مؤمن و زحمتکش کشاورز به نام سیف اله و مادری عفیفه و پاکدامن به نام سریه و در محیطی آکنده از صفا و صداقت روستایی در روستای گورانسراب فرزند پسری پا به عرصه‌ی هستی نهاد که دست تقدیر به واسطه‌ی اخلاص و ایمانش و تلاش و کوشش و مجاهدت خستگی ناپذیرش از او سرداری توانا ساخت که در سه جبهه‌ی متفاوت یعنی علم و کشاورزی و دفاع از دین الهی و میهن اسلامی سرافراز و استوار چون مجاهدان صدر اسلام پیکار کرد و با سربلندی تمام جرعه‌ی عشق سر کشید و با توشه‌ی جهاد و شهادت و سرمایه‌ی عظیم محبت اولیای خدا و اهل بیت عصمت و طهارت«ع» گام در دیار جاودانگی نهاد.

اسم این پسر صاحبعلی گذاشته شد، تا محبت علی و ارادت به آن بزرگوار با بردن نامش و مشاهده‌ی وجودش برای پدر و مادر تداعی گردد صاحبعلی از همان کودکی نبوغ و استعدادهایش را نشان داد و از همان ابتدا با شرکت در کلاس های آموزش قرآن، معروف به مکتبخانه‌ی مرحوم ملا مصیب که در روستا به روش تهجّی تدریس می شد و از معدود کلاس های آموزشی قرآن در منطقه بود که الحق نقشی ارزنده و بسیار مؤثر در زندگی و انتخاب راه و اعتقادات اسلامی مردم روستا داشت ، با قرآن انس گرفت . به اذعان اندک پیرمردهای روشن ضمیر، همدوره‌ی شهید که هنوز زنده اند، صاحبعلی برجسته ترین شاگرد مکتبخانه بود که با جدیت و پشتکار تمام چنان دل به یاد گرفتن قرآن می سپرد که حقیقت زندگیش را یافته است و به واقع چنان بود که می گفتند. به شهادت ریش سفیدان محل از همان ایام جوانی هیچگاه سر به بالین خواب نگذاشت مگر پس از خواندن سوره‌ی مبارکه‌ی واقعه که با وقار و طمأنینه‌ی خاصی این کار را انجام می داد و شبهای جمعه، معمولاً آن را دوبار قرائت می نمود، به لحاظ برخورداری از صوتی دلنشین و نیز علاقه‌ی شدید به قرآن.

شهید صاحبعلی جعفرزاده پس از یادگیری خواندن و نوشتن در زادگاه خویش، جهت کسب معارف اسلامی و تحصیل علوم دینی راهی حوزه علمیه گردید و برای تکمیل علوم حوزوی و استفاده از محضر علمای حوزه علمیه قم، به قم هجرت نمود و در مدرسه فیضیه، مدارج تکمیلی علوم اسلامی را گذرانید. با شروع انقلاب اسلامی، ضمن احسان مسئولیت و وظیفه، به سعی و تلاش در راه تحقق انقلاب اسلامی در منطقه خلخال پرداخت و نقش مهمی نیز در بسیج مردم این دیار علیه رژیم حاکم ایفا نمود. 

بعد از شروع جنگ تحمیلی، او به جبهه های جنگ شتافت که نقش فعال شهید جعفرزاده در مبارزه علیه دشمن متجاوز چشمگیر و قابل توجه بود. 

شهید جعفرزاده پس از شرکت در عملیاتهای مختلفی چون : بدر، خیبر، کربلای 4 و ضمن تحمل جراحات بسیار سرانجام در عملیات کربلای 5 در حین وضو از ناحیه سر مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفته و به مقام شامخ شهادت نایل آمد تا نمازش را در بهشت و در جوار یار اقامه نماید.

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 93/11/18 توسط محمدحسن جعفرزاده

گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

نام: صاحبعلی                                                                       

نام خانوادگی: جعفرزاده                                         

نام پدر: سیف الله

محل تولد: روستای گورانسراب-از توابع شهرستان خلخال-استان اردبیل                          

تاریخ تولد: 08/07/1305

محل شهادت: شلمچه

تاریخ شهادت: 26/10/1365

نام عملیات: کربلای 5

رمز عملیات: یازهرا«س»

گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

شهید صاحبعلی جعفرزاده در سال 1305 ه-ش در روستای گورانسراب، از توابع خلخال، در خانواده ای ساده و پاک و بی آلایش چشم به جهان گشود. پس از یادگیری خواندن و نوشتن در زادگاه خویش، جهت کسب معارف اسلامی و تحصیل علوم دینی راهی حوزه علمیه گردید و برای تکمیل علوم حوزوی و استفاده از محضر علمای حوزه علمیه قم، به قم هجرت نمود و در مدرسه فیضیه، مدارج تکمیلی علوم اسلامی را گذرانید. با شروع انقلاب اسلامی، ضمن احسان مسئولیت و وظیفه، به سعی و تلاش در راه تحقق انقلاب اسلامی در منطقه خلخال پرداخت و نقش مهمی نیز در بسیج مردم این دیار علیه رژیم حاکم ایفا نمود.
بعد از شروع جنگ تحمیلی، او به جبهه های جنگ شتافت که نقش فعال شهید جعفرزاده در مبارزه علیه دشمن متجاوز چشمگیر و قابل توجه بود.
شهید جعفرزاده پس از شرکت در عملیاتهای مختلفی چون : بدر، خیبر، کربلای 4 و ضمن تحمل جراحات بسیار سرانجام در عملیات کربلای 5 در حین وضو از ناحیه سر مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفته و به مقام شامخ شهادت نایل آمد تا نمازش را در بهشت و در جوار یار اقامه نماید.




برچسب‌ها: شناسنامه شهید جعفرزاده...............
نوشته شده در تاریخ شنبه 93/11/18 توسط محمدحسن جعفرزاده